ایمیل مارکتینگ
ایمیل مارکتینگ یعنی؛تبلیغ محصول یا خدمات خود، با ارسال پیغامی تجاری توسط پست الکترونیکی (Email) به گروهی از افراد.
میتوان گفت Email Marketing به ارسال ایمیل جهت گسترش رابطه با مشتری بالقوه یا مشتری فعلی، گفته میشود.
این ایمیلها معمولاً محتوای تبلیغاتی، ترویجی، پیشنهادی و … دارند.
چنین پیام هایی به منظور کمک به ایجاد وفاداری، اعتماد یا آگاهی از برند ارسال میشوند.
در نظرسنجی که لیتموس (LITMUS) از بین ۳۷۲ دیجیتال مارکتر انجام داده بود ، میانگین نرخ بازگشت سرمایه (ROI) را (۳۸:۱) محاسبه کرده بود. این بدین معناست که از هر ۳۸ گیرنده ایمیل یک نفر تبدیل به مشتری میگردد.
جایگاه ایمیل مارکتینگ بر اساس اصول و تعاریف بازاریابی یکی از زیرشاخههای دیجیتال مارکتینگ است . (دیجیتال مارکتینگ خود زیر شاخهای از بازاریابی مستقیم محسوب میشود).
تفاوت تبلیغات ایمیلی و بازاریابی ایمیلی چیست؟
بسیاری از ما، ایمیل مارکتینگ (Email Marketing) و تبلیغات ایمیلی (Email Advertising) را به صورت مترادف به کار میبریم.
اما بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ، بسیار گستردهتر از تبلیغات ایمیلی است.
در تبلیغات ایمیلی، شما یک پیام تبلیغاتی مشخص دارید و میخواهید آن را از طریق ایمیل، برای افراد زیادی ارسال کنید. در چنین شرایطی، حتی ممکن است اصول اخلاقی را زیر پا بگذارید و با خرید یک بانک ایمیل، این کار را انجام دهید.
اما وقتی از ایمیل مارکتینگ حرف میزنیم، منظورمان ارتباط بلندمدت و دوسویه با مشتریان بالقوه و بالفعل است. این ارتباط، با مجوز مشتری آغاز شده و با رضایت او ادامه پیدا میکند. ضمن اینکه پیامهایی هم که رد و بدل میشوند، فراتر از پیامهای تبلیغاتی هستند.
- ۹۸/۱۲/۰۳